Porządek na głowie 29.04.2020

WITAJCIE : )

Czasami, my dorośli, mamy na głowie wiele spraw. Mówimy wtedy ,,nie teraz”, ,,nie mam czasu”, ,,zbyt wiele mam na głowie”. Trudno wtedy, o naszą uwagę, czasami nawet o uśmiech. Pośpiech sprawia, że nie możemy skupić się na tym, co cieszy nas najbardziej, lecz gdy tylko udaje nam się pokonać trudności, wraca uśmiech i my ,,wracamy do siebie”. : ) Podobnie jest z naszą głową, gdy tylko udaje nam się uporządkować trudne sprawy, czujemy, że wszystko w głowie mamy poukładane: plan na dziś, na jutro, na najbliższe wakacje, na miłe spotkanie z rodziną, lub przyjaciółmi. Porządek w głowie jest bardzo ważny, ale nie mniej ważny jest ,,porządek na głowie”. Dlaczego? Bo decyduje o tym, w jaki sposób postrzegają nas inni. Może również wpływać na nasze własne samopoczucie, czyli na to, co my sami myślimy o sobie.

Fruzi pomogli przyjaciele. Dokąd ją zaprowadzili? Kto sprawił, że fryzura Fruzi została ułożona? Czy dzięki wizycie u fryzjera Fruzia odzyskała dobre samopoczucie?

Pewne przedszkolaki wybrały się do salonu fryzjerskiego, aby na własne oczy przekonać się, że u fryzjera może być ciekawie. : )

Jakimi narzędziami pracy posługuje się fryzjer? (Dziecko wymienia podstawowe narzędzia: grzebień, nożyczki, szczotka, suszarka, maszynka do strzyżenia włosów). Jakie wyposażenie salonu ułatwia pracę fryzjerowi (w miarę potrzeby, za pomocą pytań pomocniczych naprowadzamy Dziecko na właściwe odpowiedzi: lustro, fotel obrotowy z regulacją wysokości, fartuch ochronny).

Przyjrzyjcie się różnym fryzurom, a następnie wysłuchajcie humorystycznego wiersza, pt. ,,Dwa jeże”.

FRYZURY DLA CHŁOPCÓW

FRYZURY DLA DZIEWCZYNEK

Kto przyszedł z wizytą do fryzjera? O co wypytywały jeże? Czy fryzjer ostrzygł jeże? Jak wspominacie swoje wizyty u fryzjera? Po co chodzimy do fryzjera? ;(podkreślamy potrzebę dbania o schludny i estetyczny wygląd). W jaki sposób należy dbać o swoje włosy? (mycie, czesanie, upinanie i ozdabianie fryzury gumkami i spinkami, w przypadku długich włosów). Która z zaprezentowanych fryzur spodobała się Wam najbardziej? (chłopcy wypowiadają się na temat fryzur chłopięcych, dziewczynki na temat fryzur dziewczęcych).

Przyznajcie sami, niektóre z tych fryzur, to prawdziwe arcydzieła. : ) Może Mama zgodzi się na którąś z nich, a może nawet sama spróbuje coś podobnego z Waszych włosów ,,wyczarować”? : ) Póki co, poćwiczymy na razie ,,na sucho” cięcie nożycami i zawijanie loków. : )

,,,Tniemy jak nożyczki” – zabawa naśladowcza. Naśladujcie cięcie nożyczkami. Na hasło ,,małe nożyczki” – wymachujcie naprzemiennie wyprostowanymi rękoma, w linii poziomej oraz pionowo. Na hasło ,,duże nożyce” – w leżeniu na plecach wymachujcie obunóż, naprzemiennie na krzyż w linii poziomej oraz pionowo (ćwiczenie wymaga demonstracji prowadzącego).

,,Zawijamy loki” – zabawa z turlaniem się. Dobieramy się parami. Dziecko kładzie się na dywanie z wyciągniętymi do góry rękoma, obok niego przyklęka rodzic. Na hasło ,,zawijamy loki”, dziecko turlane jest najpierw w jedną, potem w drugą stronę. Po każdym ,,odwinięciu” następuje zmiana ról. : )

Po krótkiej, ale na pewno wesołej zabawie, proponuję Wam, abyście zamienili się w artystów-fryzjerów. : ) Waszym zadaniem będzie pokolorowanie kredkami, lub pomalowanie flamastrami wydrukowanej i wyciętej przez Rodziców sylwety, a następnie staranne (oczywiście, na miarę Waszych możliwości : ) rozcięcie pasków wzdłuż linii (uwaga: w tym zadaniu nie wyręczamy dzieci : ), ale stwarzamy okazję do ćwiczenia umiejętności posługiwania się nożyczkami; czuwamy nad bezpieczeństwem Dziecka, podczas korzystania z nożyczek (używamy tylko tych, z zaokrąglonymi końcami ostrzy) i ewentualnie korygujemy chwyt oraz tor wycinania) . Paski, oznaczone powyżej czoła, po rozcięciu staną się niesfornymi kosmykami włosów. : ) Z pomocą Rodziców, przy użyciu nożyczek, możecie je dowolnie wymodelować (np. podkręcić pasemka, aby powstały delikatne fale, albo loki) – tu można śmiało wyręczać. : ) Innym sposobem ,,nakręcenia loków” może być np. pojedyncze nawijanie pasemek (pasków) na ołówek – tu również pomoc Rodziców będzie mile widziana. : ) Zapraszam do wspólnej, kreatywnej zabawy. : )

Pochwalcie się swoimi pracami. Możecie je dodatkowo ozdobić, według własnego pomysłu. : ) Ciekawe, kto z Was, po dzisiejszych zajęciach postanowił, że zostanie fryzjerem/fryzjerką? : )

Pozdrawiam

Monika Nowak

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl