„ODGŁOSY NA ŁĄCE” – 06.05.

„ODGŁOSY NA ŁĄCE”

Witam Was kochane przedszkolaki i zapraszam do wspólnej zabawy.

Koniki polne” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Jesteśmy konikami polnymi na łące i poskaczemy jak one. Podskakujemy w rytm bębenka lub klaskania, naśladując koniki polne. Na przerwę w muzyce „koniki” kucają i pocierają szybko dłonią o dłoń. Słuchają powstałego efektu dźwiękowego.

Odgłosy łąki” – słuchanie i rozpoznawanie odgłosów zwierząt (żaba, świerszcz, pszczoła). (linki poniż

Dzisiaj poznamy nowych mieszkańców łąki. Czy znacie te zwierzęta? Spróbujcie rozpoznać je po odgłosach jakie wydają. A następnie spróbujcie naśladować te odgłosy i sposób poruszania się tych zwierząt.

http://xn--odgosy-5db.pl/swierszcz01.php

http://http://xn--odgosy-5db.pl/pszczoly.php

http://xn--odgosy-5db.pl/zaby02.php

świerszcz – cyt, cyt,

pszczoła – bzz, bzz,

żaba – kum, kum,

„Żuk” – słuchanie wiersza.
Teraz zachęcam was do uważnego wysłuchania wiersza. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:

  • Kto przyszedł do biedronki?
  • Gdzie żuczek chciał zaprosić biedronkę?
  • Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża?
  • Z kim wzięła ślub biedronka?

„Żuk” – wiersz J. Brzechwa
Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.
Panieneczka widzi żuka:
„Czego pan tu u mnie szuka?”
Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik
I powiada: „Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.
Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę”
Oburzyła się biedronka:
„Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan -nie!”
Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,
Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała -z muchomorem,
Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.
Stąd nauka jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

„Połącz w pary” – poznanie najbardziej charakterystycznych zwierząt łąkowych, zabawa z wykorzystaniem karty pracy. (do pobrania poniżej)
Dzieci rozpoznają i nazywają gatunki zwierząt żyjących na łące przedstawione na karcie pracy. A następnie łączą je w pary.

„Czyj to cień?” – zabawa dydaktyczna. – karty pracy (do pobrania poniżej)
Dzieci rozpoznają i nazywają gatunki zwierząt żyjących na łące i łączą je z ich cieniem.

Dziękuję za wspólną zabawę i pozdrawiam p. Marzena.

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl