„SIEDMIO-BARWNY SZLAK NA NIEBIE” – 18.05.

„SIEDMIO – BARWNY SZLAK NA NIEBIE.”

Witam Was gorąco w poniedziałkowy poranek i zapraszam do wspólnej zabawy. Mam nadzieję, że wszyscy miło spędziliście miniony weekend. W tym tygodniu będziemy rozmawiali o kolorach, które nas otaczają. Czy zastanawialiście się kiedyś skąd bierze się tęcza na niebie? Jeżeli nie to zapraszam na dzisiejsze zajęcia.

„Kolorowy berek.” – zabawa bieżna.
Do zabawy potrzebne nam będą kartoniki w różnych kolorach. Biegamy po pokoju w rytm muzyki. Kiedy muzyka ucichnie, dzieci zatrzymują się, a rodzice pokazują kartonik w określonym kolorze i mówią: „jeżeli masz na sobie coś w tym kolorze, podejdź do mnie”. Dzieci podchodzą, a rodzice sprawdzają. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, za każdym razem pokazujemy kartonik w innym kolorze.

„Tęcza” – wiersz M. Konopnickiej, omówienie wyglądu i warunków powstawania tęczy, oglądanie ilustracji i fotografii przedstawiających tęczę.
Dzieci oglądają ilustracje i fotografie przedstawiające tęczę, a następnie słuchają wiersza.

„Tęcza” – wiersz M Konopnickiej
– A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atlasie?
– Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatków z ogrodu;
Malowało tęczę – na znak,
Że będzie pogoda!

Dzieci odpowiadają na pytania, opierając się na informacjach zawartych w treści wiersza oraz wcześniej zdobytej wiedzy.
Przykładowe pytania:.
Gdzie można zobaczyć tęczę?
Jak wygląda tęcza?
Jakie ma kolory?
Kiedy powstaje tęcza?

„Jak powstaje tęcza?” – film edukacyjny.
A teraz zapraszam Was na film, z którego dowiecie się jak powstaje tęcza.

„Tęcza” – karta pracy. (do pobrania poniżej)
Kontur tęczy wyklejamy kolorowymi kuleczkami z plasteliny lub z kolorowej bibułki wg podanego wzoru.

„Kolorowa tęcza w szklance” – domowe eksperymenty.
Na zakończenie zachęcam Was do wykonania wspólnie z rodzicami domowych eksperymentów. Do wykonania „tęczy w szklance” będą nam potrzebne: cukier, ciepła woda, barwniki spożywcze lub kolorowa bibuła (żółta, czerwona, niebieska i fioletowa) oraz szklane naczynia na wodę, miarka do wody i łyżeczka.
Opis eksperymentu poniżej.

Życzę Wam miłego popołudnia i pozdrawiam p. Marzena.

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl