„SZAFIROWY BŁĘKIT”- 22.05.

„SZAFIROWY BŁĘKIT”

Witam Was kochane przedszkolaki. Dziś porozmawiamy o kolejnym kolorze tęczy, jakim jest kolor niebieski. Kolor niebieski również ma wiele odcieni tak jak niebo. Czasami jest ono błękitne, a innym razem granatowe i ciemne jak przed burzą.

„Burza” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dzieci biegają po pokoju. Kiedy pokażemy obrazek burzowej chmury, przykucają i robią z dłoni daszek. Kiedy pokażemy rysunek słońca, spacerują. Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Niebieski’’ – słuchanie wiersza Z. Staneckiej, wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i w pamięci wszystkiego, co wiąże się z kolorem niebieskim.
Czytamy wiersz, a następnie rozpoczynamy rozmowę na temat wiersza.

„Niebieski” – wiersz
Niebieski balonik na niebieskim niebie.
Jak niebieska chmurka płynie wprost do ciebie.
Złap go szybko za sznurek niebieski jak woda.
Uważaj, ucieka! Już go nie ma? Szkoda…

Przykładowe pytania:
– O czym był wierszyk?
– W jakim kolorze był balonik?
– Co w wierszu było niebieskie?
– A co jest niebieskie w naszym pokoju?

Dzieci rozglądają się, obserwują i wyliczają niebieskie przedmioty w pokoju. Prawidłowe odpowiedzi rodzice nagradzają niebieską chmurką wyciętą z papieru.

„Małe i duże kwiaty na łące” – karty pracy. (do pobrania poniżej)
Duże kwiaty pokolorujcie na niebiesko, a małe na żółto. Które rosną wyżej, a które niżej? Jaką kredką pokolorujecie listki i łodygę?

„Deszczyk pada, deszczyk pada” – nauka piosenki i ilustrowanie jej ruchem. (link poniżej)
Uczymy się tekstu piosenki i próbujemy ilustrować go ruchem.

„Deszczyk pada, deszczyk pada”
Deszczyk pada, deszczyk pada, (paluszkami naśladujemy kropelki deszczu)
wieje silny wiatr. (rączki podnosimy do góry i kołyszemy się)
Deszczyk pada, deszczyk pada, (paluszkami naśladujemy kropelki deszczu)
wieje silny wiatr. (rączki podnosimy do góry i kołyszemy się)
Błyskawica grzmot, błyskawica grzmot, (jeden raz klaszczemy w dłonie i tupiemy)
a na niebie kolorowa tęcza. (rączki podnosimy do góry i malujemy tęczę)
Błyskawica grzmot, błyskawica grzmot, (jeden raz klaszczemy w dłonie i tupiemy)
a na niebie kolorowa tęcza. (rączki podnosimy do góry i malujemy tęczę)


Utrwalenie kolorów z kosmitą Ubu. (link poniżej)
Na zakończenie zapraszam do utrwalenia kolorów z kosmitą Ubu.

„Tęczowy deserek” – zajęcia kulinarne.
W czasie wolnym np. w weekend zachęcam Was do wykonania z rodzicami tęczowego deseru z kolorowych galaretek. Smacznego.

Życzę Wam miłego weekendu i pozdrawiam p. Marzena.

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl