Zajęcia popołudniowe 21.04.2020

WITAJCIE, PRZEDSZKOLAKI : )

Dziś co prawda jest piękna pogoda, zachęcająca do spacerów, ale zapraszam Was do ,,spaceru pod parasolem”. Rozpocznijcie od marszu, w rytmie muzyki. Gdy na ekranie pojawi się parasol, stwórzcie własny, unosząc i łącząc ręce nad głową. Możecie wesoło podskakiwać z nogi na nogę, tak jak dziewczynka, nie zapominając jednak o parasolu. Na słowa ,,kap, kap, kap” przykucnijcie i stukając palcami o podłogę, naśladujcie odgłosy spadających kropli deszczu.

Kto z Was urósł po deszczu? : ) Żartobliwa ta piosenka, prawda? : ) Jest w niej jednak ziarno prawdy. To drzewa i kwiaty potrzebują deszczu, by mogły rosnąć i pięknie się rozwijać, a wy, jako dzieci czego potrzebujecie, by zdrowo rosnąć? Wasz kolega Kajtek, na pewno zdrowo się odżywiał, gdyż pewnego dnia… (do odtworzenia fragment 0:00-4:05).

Pewnie i Wy, macie w domu jakieś ubranka, z których zdążyliście już wyrosnąć. Porównajcie ich wielkość, z rzeczami, które nosicie teraz. Może macie buciki z ubiegłego sezonu? Spróbuje je założyć. Dacie radę w nich chodzić? Domyślam się, że nie, bo bardzo Was uwierają, a skoro tak jest, to znaczy, że wszystko jest w porządku. : ) Po prostu urosły Wam stopy, tak samo jak Kajtusiowi : ) , (do odtworzenia fragment 0:00-3:29).

Czy wiecie dlaczego mama Kajtusia nie zmierzyła stóp z użyciem miarki?

Nasze ciało nie rośnie przez całe życie, ale tylko do pewnego momentu, w którym osiągamy dojrzałość (u dziewczynek do 18 roku życia, u chłopców do 21-ego). Od tego momentu nasze stopy również nie rosną i dlatego każda osoba dorosła wie, jaki rozmiar butów będzie dla niej odpowiedni. Kupując nowe buty, osoba dorosła powinna je tylko przymierzyć, aby upewnić się, że są dla niej wygodne. Dzieciom, przed każdym zakupem, trzeba dokładnie zmierzyć stopę, aby sprawdzić, jak bardzo urosła, a poza tym nowe buciki dla dziecka, powinny być o 1-1,5 cm większe od stópki, by nadal mogły swobodnie rosnąć (pokazujemy ten odcinek dzieciom na linijce).

Teraz, gdy wiecie już, z jakiego powodu mówimy, że ,,ubrania i buty rosną razem z nami”, spróbujcie ogarnąć wzrokiem, cały bałagan i harmider, który znajduje się na obrazku. Na początek wskażcie niebieskie pudełko i powiedzcie, gdzie ono się znajduje. Teraz, spróbujcie znaleźć dwie skarpetki. Powiedzcie, gdzie leży każda z nich. Będziecie mistrzami, jeśli uda Wam się odnaleźć dwa parasole (w razie potrzeby, drobna podpowiedź, że nie są rozłożone). Teraz kolejne pytania wymyślają i zadają Rodzice (możecie pobawić się z Dziećmi naprzemiennie, by One również mogły Wam zadać zagadkę : ). Dzięki tej zabawie, ćwiczycie spostrzegawczość i określanie położenia w przestrzeni.

Pobawcie się również w podobny sposób, określając położenie różnych przedmiotów we własnym otoczeniu.

Dziękuję, za wspólnie spędzone popołudnie i pozdrawiam serdecznie.

Monika Nowak

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl