Zdrowy uśmiech 17.04.2020

DZIEŃ DOBRY, KOCHANI : )

Mam nadzieję, że dzisiejszy dzień rzeczywiście okaże się dla Was dobry. Dla Fruzi, niestety taki nie jest, a to dlatego, że Fruzia ma pewien kłopot. Jaki? Zobaczcie sami.

Teraz już wiecie, dlaczego to nie jest najlepszy dzień dla Fruzi. Od rana bolał ją ząbek. Czy i Wam zdarzyła się kiedyś podobna sytuacja? Jak sądzicie, czy ból zęba poprawia nam nastrój? Czy mamy wtedy ochotę na zabawę, albo na spożywanie posiłków? Jak z bólem zęba poradziła sobie Fruzia? Czy pan dentysta pomógł Fruzi? W jaki sposób dentysta pomaga swoim pacjentom?

Spójrzcie na Fruzię, już nie płacze, ale uśmiecha się do Was. To znaczy, że po wizycie u dentysty czuje się dobrze. Wróciła jej nawet ochota na zabawę. : ) Pobawcie się razem z Fruzią. : )

Ból zęba potrafi być naprawdę dokuczliwy, dlatego warto od małego dbać o zdrowy uśmiech. Czy Wy, ,,FRUZIAKI” byłyście kiedykolwiek u stomatologa? (Wyjaśniamy: stomatolog, to inaczej dentysta, czyli lekarz leczący zęby i choroby jamy ustnej). Jeśli tak, to bardzo dobrze, bo zdrowie Waszych zębów jest pod kontrolą specjalisty, a jeśli nie, to za chwilę będzie okazja, by przyjrzeć się temu, co znajduje się i co dzieje się w prawdziwym gabinecie stomatologicznym.

Wiecie już, jak wygląda gabinet stomatologiczny. Każdy mały pacjent może poczuć się w nim jak król, siedzący na tronie. : ) Z pomocą pani dentystki dowiedzieliście się również, jak prawidłowo myć zęby. Myszka w paski, ma również dla Was swoje rady. Opowie Wam o tym, jakich błędów należy unikać podczas szczotkowania zębów.

Każdy z Was od teraz już wie, jak należy dbać o zęby. Powinniśmy je myć conajmniej dwa razy dziennie, ale najlepiej po każdym posiłku, a zwłaszcza po słodyczach, które mogą powodować próchnicę, czyli dziury w zębach. To właśnie z tego powodu Fruzię bolał ząbek. Pewnie jadła zbyt wiele słodyczy i nie pamiętała o regularnym myciu zębów. Podpowiedzcie teraz Fruzi, jak powinien wyglądać zdrowy posiłek. Wypełniając kartę pracy, wybierzcie wszystkie produkty, które są zdrowe dla naszych zębów. Pokolorujcie obrazek (załącznik do druku).

W kolejnym zadaniu układajcie rytmy, czyli powtarzające się wzorki. Do tego będzie potrzebna wydrukowana karta, zamieszczona poniżej. Zadaniem Rodziców będzie porozcinanie wszystkich obrazków tak, by w każdym kwadracie znajdował się pojedynczy ząb. Wycięte obrazki dzielimy po połowie,między Siebie i Dziecko. Na czterech zębach, w dowolnym miejscu rysujemy flamastrem, kredką, lub ołówkiem widoczną dziurkę. To samo wykonuje Wasza Pociecha. Objaśniamy Dziecku, że ,,wykropkowane” ząbki są chore. Prosimy, by ułożyło swoje obrazki, zgodnie z podanym przez nas wcześniej wzorem, np. zdrowy ząb – chory ząb -zdrowy ząb. W miarę ćwiczeń, podnosimy nieco stopień trudności i zwiększamy liczbę elementów do ułożenia, np.: chory ząb – zdrowy ząb – zdrowy ząb – chory ząb- zdrowy ząb. Odtworzenie rytmu będzie łatwiejsze, jeżeli Dziecko będzie układać swoje obrazki pod wzorem ułożonym przez Rodzica. Zdecydowanie trudniejsze będzie ułożenie obrazków obok narzuconego wcześniej wzoru. Spróbujcie różnych wariantów. Jeżeli okażą się wykonalne, przejdźcie do odtwarzania i układania prostych rytmów z pamięci. To trudna do opanowania sztuka, ale jeszcze wszystko przed nami. : )

Bawcie się dobrze i koniecznie pochwalcie się swoją aktywnością. : ) Pozdrawiam serdecznie. Do usłyszenia w poniedziałek.

Monika Nowak

Poniżej zamieszczam jeszcze filmik, który może zainspirować Was do wspólnych zabaw tematycznych. Może urządzicie np. domowy szpital dla misiów?? ; )

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl