13.05.2020 zajęcia przedpołudniowe, „Pszczoła”, grupa II

Dzień dobry. Dzisiaj kolejny dzień spędzimy na łące. Poznamy kolejnych mieszkańców łąki.

Zapraszam do zabawy i zajęć. Pozdrawiam Beata Lichota :)

Środa 13.05.2020 zajęcia przedpołudniowe, grupa II, „ Pszczoła”

Zestaw ćwiczeń porannych: Rodzic czyta polecenia i razem z dzieckiem wykonuje je.

1. Zabawa orientacyjno – porządkowa: Poszukiwanie zabawek  w  sali. Na polecenie nauczycielki dzieci biegną w określone miejsce w sali lub podwórka, gdzie znajduje się zabawka, której nazwę zapowiada nauczycielka. Dzieci naśladują ruch przedstawionej zabawki oraz prezentują ją artykulacyjnie, np.: piłka – hop, zajączek – kic, pajac – fiki, miki itp.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Piłka duża – piłka mała. Dzieci w pozycji stojące wykonują duże ruchy rozmachowe przedstawiając zarys dużej piłki, następnie małymi ruchami rąk przedstawiają piłkę małą. Nauczycielka odbija raz piłkę dużą, raz małą – dzieci podskakują wysoko, bądź nisko.

3. Ćwiczenia równowagi: Pajac chodzi po kamieniach. Marsz   z wysokim unoszenie kolan. Na hasło – przeszkoda, stanie jednonóż. Należy ćwiczyć na zmianę chód i sanie jednonóż na prawej i lewej nodze.

4. Bieg: Koniki:.Bieg i chód w różnych kierunkach – koniki biegną kłusem lub biegną stępa.

5. Ćwiczenia uspokajające: Marsz – jedno dziecko za drugim – po obwodzie koła, w rytm tamburyna.

Rodzic czyta tekst opowiadania, dziecko uważnie słucha, następnie Rodzic wraz z dzieckiem rozmawiają na temat teksu zwracając uwagę na to, że dzieci nie mogą samodzielnie oddalać się od dorosłych na przykładzie pszczółki:

„Przygoda małej pszczółki”- opowiadanie C. Lewandowska

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów.
Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I …. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała. Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę.
Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem.
I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz”
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach.
Na hasło „słońce” zatrzymują się i stoją z rękami podniesionymi w górę.
Na hasło „deszcz” przykucają i chowają głowy.

Ułóż puzzle on-line i powiedz co zobaczyłeś na obrazku:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/233484-pszczo%C5%82%C4%85 pszczoła

„Pszczółka”

Zabawa przy wykorzystaniu rymowanki:  „Pszczółka śpi w ogrodzie 123, Ubrudzona w miodzie 123. Kogo dotknie mała pszczoła musi tańczyć z nią dokoła”.

Obejrzyj ilustracje poniżej a dowiesz się gdzie mieszkają pszczoły ( ul ), jak w jaki sposób zbierają nektar, Następnie powiesz Rodzicowi: co produkują pszczoły, jaka postać bajki uwielbia miód, zwróć uwagę czy dużo pszczół mieszka w ulu czy mało:

pasieka pszczela
hotel

A teraz zatańczymy z pszczółką Mają jej taniec, zachęcam do śpiewania”

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8&pbjreload=10 piosenka taniec Mai

Miłej zabawy, wyjdź z Rodzicem na łąkę i poszukaj pszczół i biedronek, policz ile znajdziesz pszczół a ole biedronek i powiedz Rodzicowi, możesz liczyć z Rodzicem 🙂

Pani Beata Lichota

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl