14.05.2020 zajęcia przedpołudniowe, grupa II

Dzień dobry. Dalej poznajemy mieszkańców łąki. Zapraszam do zajęć i zabaw, które przygotowałam.

Pozdrawiam Beata Lichota 🙂

Czwartek 14.05.2020 zajęcia przedpołudniowe, grupa II, „ Mieszkańcy łąki”

Pamiętamy o częstym i dokładnym myciu rąk 🙂

Zabawa z elementem równowagi „Bociany chodzą po łące”
Chód z wysokim unoszeniem kolan.
Co jakiś czas dzieci- bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.

„Guzik do guzika” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem guzików, klasyfikowanie ze względu na dwie cechy jednocześnie, układanie guzikowych rytmów np. wybierz guziki okrągłe, które mają dwie dziurki, guziki czarne, które mają cztery dziurki itp., Rodzic wydaje polecenie.

Zabawa ruchowa pt. „ Skaczące żabki” . Dzieci – Żabki skaczą z miejsca na miejsce (skoki równocześnie na obydwie ręce i nogi). Na sygnał zatrzymują się w przysiadzie podpartym i kumkają lub rechocą, po czym ponownie podskakują.

Rodzic czyta dziecku opowiadanie, następnie rozmawia z dzieckiem na temat treści opowiadania.

„Zielona żabka” opowiadanie”

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała.
Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

Rodzic może zadać pomocnicze pytania dziecku:

Dlaczego żabka była smutna?
Kogo żabka spotkała na łące?
Kto chciał ją zjeść?
Czy udało się bocianowi złapać żabkę?
Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?

Wysłuchaj piosenkę, możesz się jej nauczyć na pamięć i zatańczyć z Rodzicem czy innym domownikiem:

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg żabie kroki

Poniżej są ilustracje przedstawiające mieszkańców łąki, o których czytał Rodzic.

żaba
ważka
biedronka
bocian

Następnie Rodzic zwraca się do dziecka:
Mam przed sobą trzy pudełka ( pojemniki, kartki): białe, zielone i czerwone. Pokaż mi, które z pudełek ( pojemników, kartek) jest w kolorze zielonym?

Kiedy podnosi pudełko zielone ( pojemnik, kartkę) wypadają z niego zielone farby.
Co to za niespodzianka?

Po co mi te farby?

Jaki to kolor?

Jak myślicie, co będziemy malowali zieloną farbą?

Wypełnij kolorowankę zieloną farbą.

Życzę miłej zabawy. Do szybkiego zobaczenia 🙂 Pani Beata Lichota

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl