Poniedziałek 11.05.2020 zajęcia poranne, grupa II

Dzień dobry. Mamy kolejny tydzień pracy w domu. W tym tygodniu tematem będzie łąka. Zapraszam do zabawy i zajęć.

Pozdrawiam Beata Lichota

Poniedziałek 11.05.2020 zajęcia poranne ” Łąka”, grupa II

Zestaw ćwiczeń porannych: Rodzic czyta polecenia i razem z dzieckiem wykonuje je.

1. Zabawa orientacyjno – porządkowa: Poszukiwanie zabawek  w  sali. Na polecenie nauczycielki dzieci biegną w określone miejsce w sali lub podwórka, gdzie znajduje się zabawka, której nazwę zapowiada nauczycielka. Dzieci naśladują ruch przedstawionej zabawki oraz prezentują ją artykulacyjnie, np.: piłka – hop, zajączek – kic, pajac – fiki, miki itp.

2. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Piłka duża – piłka mała. Dzieci w pozycji stojące wykonują duże ruchy rozmachowe przedstawiając zarys dużej piłki, następnie małymi ruchami rąk przedstawiają piłkę małą. Nauczycielka odbija raz piłkę dużą, raz małą – dzieci podskakują wysoko, bądź nisko.

3. Ćwiczenia równowagi: Pajac chodzi po kamieniach. Marsz   z wysokim unoszenie kolan. Na hasło – przeszkoda, stanie jednonóż. Należy ćwiczyć na zmianę chód i sanie jednonóż na prawej i lewej nodze.

4. Bieg: Koniki:.Bieg i chód w różnych kierunkach – koniki biegną kłusem lub biegną stępa.

5. Ćwiczenia uspokajające: Marsz – jedno dziecko za drugim – po obwodzie koła, w rytm tamburyna.

Pamiętaj, żeby dokładnie umyć ręce i nie dotykaj rękoma ust, nosa, oczu – wiem, że potrafisz 🙂

Popatrz na ilustrację i powiedz Rodzicowi co widzisz:

łąka

Rodzic czyta wiersz dziecku , następnie proponuje dziecku, aby wymienił mieszkańców łąki, które zapamiętało:

NA ŁĄCE

Na łące, na łące, jest kwiatów tysiące:
są tam stokrotki białe
i dzwonki pachnące, i dużo innych kwiatów.
Na łące, na łące, jest ssaków tysiące:
są krety czarne, co kopią kretówki
i zajączki szare, co mają ziemne kryjówki
i różne inne zwierzaki…
Na łące, na łące, lata owadów tysiące:
są tam motyle różnokolorowe,
w paseczki i kropeczki,
po kwiatach skaczą pszczółki,
które w chowanego bawią się
i śpiewają sobie tak:
„La, la, la, jestem pszczółka pracusia,

La, la, la, jestem pszczółka pracusia…”
Nad łąką, nad łąką
świeci żółte słonko,
latają tam ptaszki:
jaskółki i sójki i małe kukułki.
Śpiewają piosenki, stukają w bębenki.
I jeszcze na tej łące
jest zielonych potworów tysiące!
Mają oczy takie duże,
a nóżki jak serdelki.
Siedzą sobie cicho w trawie,
lub rechoczą tak:
„Re-re kum, kum. Re-re kum, kum…”

Wysłuchaj piosenkę, obserwuj obrazy, porozmawiaj z Rodzicem o czy jest piosenka, może spróbujesz zaśpiewać, zachęcam 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=bJvpk_7YQLY bal na łące

Na ilustracjach poniżej zobaczysz mieszkańców łąki , nazwij je:

Zapraszam Cię do wykonania karty pracy, mam nadzieję , że będzie dużo radości :), pokaz w filmie 🙂

https://pracaplastyczna.pl/mobile/index.php/inne/187-kolorowe-cudaki – kolorowa łąka z odbić rączek i nóżek

Dziecko przy pomocy pędzla nakłada na dłonie farbę w odpowiednim kolorze i odciska je na płaszczyznę kartki. Następnie stylizuje kształt odciśniętej rączki przeobrażając ją np. w kwiatek z łodygą i listkami, motyla, do którego dorysuje flamastrem tułów i czułki. Z  odcisków może stworzyć również inne zwierzęta jak: sowę, kaczkę, bociana lub żyrafę wystarczy, że dorysuje flamastrem oczy, a pędzlem domaluje nóżki, głowę, czy też dziób. Z kilkukrotnie odbitych obok siebie rączek w tym samym kolorze może stworzyć gąsienice czy tez uśmiechające się słoneczko. Odciskając zaś stopę i dwie dłonie w kolorze czerwonym może stworzyć kształt raczka.

Materiały:

  • biały karton
  • farby wodne np. plakatowe lub akrylowe
  • pędzel
  • pojemnik na wodę
  • czarny flamaster

Taki możesz mieć obraz łąki:)



Życzę Wam radosnej zabawy i chętnie zobaczę Wasze prace. Pani Beata Lichota 🙂


  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl