16.04.2020 r. Dbamy o przyrodę, grupa II

Dzień dobry. . Ciekawa jestem , czy Ktoś z Was zdecydował się na wykonanie „ Potwora śmieciowego” – czekam na zdjęcia :). Oczywiście była to propozycja dla chętnych.

Dzisiaj kontynuować będziemy dbanie o przyrodę. Pozdrawiam Beata Lichota

Czwartek 16.04.2020 r. Dbamy o przyrodę

Trening strażnika przyrody – zestaw ćwiczeń porannych.

Naśladuj mnie – zabawa pantomimiczna w parach.

Dziecko i Rodzic dobierają się w pary i stają naprzeciwko siebie. Jedna z osób zaczyna się poruszać, a druga próbuje naśladować jej ruchy w lustrzanym odbiciu przy dźwiękach muzyki wyciszającej. Po wykonaniu zadania następuje zamiana ról.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE segregacja śmieci piosenka

Co możemy zrobić z gazety? – zabawa naśladowcza.

Rodzic tłumaczy, że nie wszystkie wykorzysta­ne przedmioty trzeba od razu wyrzucać. Czasami warto zastanowić się, czy nie można byłoby ich ponownie do czegoś użyć. Jako przykład prezentuje stare, przeczytane gazety. Zachęca dziecko do naśla­dowania zabaw z wykorzystaniem gazet, jak np.: delikatne unoszenie i opuszczanie, zwijanie w rulon – tworzenie lunety, składanie wachlarzy, czapek, statków, robienie kul.

Potrzebne: gazety

Tworzymy zbiory – zabawa matematyczna.

Rodzic i dziecko mają po jednym szaliku zawiązanym i układa na podłodze przed sobą z niego koło. Poza kołem leżą klocki. Zadaniem dziecka jest włożenie do środka szalika tylu klocków, ile dźwięków usłyszy. Rodzic klaszcze w dłonie. Następnie dziecko klaszcze w dłonie a Rodzic kładzie do szalika tyle klocków ile dźwięków usłyszy . Za każdym razem wszyscy wspólnie sprawdzają, czy wyniki się zgadzają. Miłej zabawy:)

Włącz film i baw się:

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI zabawy ruchowe z poduszkami

Fabryka śmieci – zabawa dydaktyczna, po 10 sztuk przedmiotów, np. plastikowych butelek, kul z gazet, nakrętek od słoików, kostkę do gry .

Rodzic rozkłada plastiko­we butelki, gazety, nakrętki itp. i prosi o posegrego­wanie materiałów. Tłumaczy, że wszystkie produkty kiedyś były nowe i pochodzą z różnych fabryk. Rodzic i dziecko wybiera dla siebie fabryki, np. jedna osoba – plastikowych butelek, a druga – nakrętek do słoików. Każdy z „fabrykantów” rzuca kostką, ale bierze tyle przedmiotów, ile wskazała kostka rzucona przez przeciwnika. Wspólnie przeliczają, czy zadanie zostało prawidłowo wykonane. Ustalają, która z fabryk ma mniej odpadów, a która – więcej. Wygrywa fabryka, która wyprodukowała mniej śmieci. Po każdej rundzie każdy określa wielkość przedmiotów względem siebie, używając określeń „mniejszy” i „większy”, np.: Butelki są większe niż nakrętki, a nakrętki są mniejsze niż butelki. Po kilku rundach oglądamy ilustracje przedstawiające segregacji śmieci i jaka jest droga śmieci i gdzie prowadzi z pojemników. Dziecko opowiada, zwraca uwagę na kolor pojemników i co robimy z zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.

Segregowanie śmieci
Droga śmieci


Karta pracy
segregacja

Karta pracy- segregacja śmieci, potrzebne: kartki lub papier w kolorach: zielony, żółty, niebieski,czarny, klej, kredki. Pojemniki wyklej odpowiednim kolorem, śmieci pokoloruj kredkami.

Miłej zabawy :)-

Proszę o przygotowanie na piątek:

rolki po papierze toaletowym, plastikowe butelki, kartonowe pudełka, sznurki, taśmy, kleje, flamastry . Dziękuję.

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl