Kto mieszka w oborze? – 21.04

Witam Was serdecznie 🙂

Temat zajęć: „Kto mieszka w oborze?”

POWITANKA RYMOWANKA:
Gdy dzień dobry wypowiemy
Razem bawić się będziemy.

1. Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek

Zagadki :

Czasami jest szara, lecz najczęściej biała.
Nie każdy by odgadł, gdyby nie gęgała. (gęś)

Uwielbia się kąpać, krótkie nóżki ma,
na pewno odgadniesz, gdy powiesz: – Kwa, kwa… (kaczka)

Nigdy się nie czesze, Choć ma piękny grzebień,
Rano głośno pieje, W dzień z kurami grzebie. (kogut)

Jest szybki i silny, W skromnej stajni mieszka,
Kiedy mu jest smutno, Głośno rży i wierzga. (koń)

Kiedy się w oborze, Do syta nie naje,
Wtedy głośno ryczy I mleka nie daje. (krowa)

Nie darmo ją człowiek Zachęca i prosi
– Chociaż dużo gdacze Złotych jaj nie znosi. (kura)

Z jej runa powstają Sweterki wełniane,
a swojego męża nazywa baranem. (owca)

2. „Co to za zwierzę?”

Zabawa naśladowcza. Dzieci siadają wygodnie, a rodzic zachęca aby spróbowały odgadnąć nazwy zwierząt mieszkających na wsi oraz w mieście. (Jeżeli jest możliwość włączenia reszty domowników do zabawy byłoby super) – wtedy rodzic wybiera ochotnika, któremu na ucho mówi hasło – nazwę zwierzęcia (lub dyskretnie pokazuje obrazek). Wybrana osoba przedstawia zagadkę, prezentując sposób poruszania się lub naśladując odgłosy. Osoba, która pierwsza odgadnie, przedstawia kolejną zagadkę. Następnie wspólnie ustalamy, gdzie mieszkają przedstawiane zwierzęta.

3. „Miasto – wieś”

Rozmowa kierowana pytaniami na temat różnic i podobieństw obydwu miejsc. Prowadzący prezentuje dzieciom fotografie i obrazki (dla ułatwienia zamieszczone pod zadaniem) przedstawiające krajobraz wiejski i krajobraz miejski. Zachęcamy dzieci do porównania ilustracji oraz zastanowienia się nad warunkami życia w obydwu środowiskach. Dzieci próbują wskazać różnice i podobieństwa miasta oraz wsi.

Mile widziane zadawanie pytań pomocniczych:

– jakie domy stoją w mieście, a jakie na wsi?

– gdzie jest więcej sklepów?

– gdzie jest więcej zieleni?

– jakie zwierzęta mieszkają z ludźmi na wsi , a jakie w mieście?

– gdzie są szersze ulice i większy ruch samochodowy?

4. Utrwalenie piosenki „Stary Donald „

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

5. Zapraszam do przygotowania na drugie śniadanie dla całej rodziny koktailu owocowego 

Przepis:                                                    
jogurt naturalny
*owoce świeże (miękkie, np. rozmrożone lub z kompotu) 
Dziecko rozgniata widelcem owoce i dodaje do jogurtu. Następnie rodzic lub dziecko pod opieką rodzica rozdrabnia blenderem powstałą mieszankę. Dziecko nalewa koktajl do kubeczków.  SMACZNEGO! czekam na zdjęcia z pysznym koktailem 🙂 

Pozdrawiam Pani Gabrysia

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl