Szpital dla misiów – 7.05

Witamy wszystkie dzieci 🙂 Mam nadzieję, że jesteście gotowi do zabawy 😉
To zaczynamy!

1. Masażyk pt. „Porządki w buzi.”

Pewnego dnia duszek, który mieszka u każdego w buzi, robił wielkie porządki. Najpierw umył delikatnie ściany.

Przesuńcie język w stronę policzków, ich wewnętrznej powierzchni, i dokładnie umyjcie jedną, a potem drugą ścianę.

Potem umył sufit.

Język przesuwamy do podniebienia.

Podłoga też była bardzo brudna, więc umył ją bardzo dokładnie.

Opuszczony jak najniżej język myje dolne dziąsła.

Okna również musiały być umyte. Najpierw duszek umył ich stronę zewnętrzną, a potem od środka.

Język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej.

Część okien była otwarta (szczerby po wypadniętych zębach), więc ich nie umył.

Następnie mył schody w przedsionku.

Język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę.

Komin też musiał być wyczyszczony.

Język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa.

Na koniec wytrzepał dywany.

Wyciągnij język, pochyl głowę w dół i nią potrząśnij.

W ten sposób cały dom został wysprzątany!

Są to ćwiczenia logopedyczne, ale warto je z dzieckiem poćwiczyć. Powodzenia!

2.„Grypa” – praca z wierszem, rozmowa kierowana na temat dziecięcych chorób. Dorosły czyta wiersz M. Strzałkowskiej:

Grypa Straszna grypa łazi po mnie,

kaszląc przy tym nieprzytomnie.

Łazi po mnie – ale po co?

O coś chodzi jej – lecz o co?

Jak pragnienie spełnić grypy?

Dać sok z malin? Napar z lipy?

Lub tabletkę aspiryny?

Może lubi witaminy?…

Chowam głowę pod poduchę –

łazi mi za lewym uchem

i po czole wściekle tupie,

aż mi strasznie w głowie łupie!

Od jej chuchu drga powietrze

i rtęć kipi w termometrze.

Bez pytania, bez pukania,

choć stanowczo jej zabraniam,

wciąż uparcie po mnie łazi!

Chyba nie chce mnie zarazić?!

Przykładowe pytania do rozmowy: 

Jakie są objawy grypy?

Czym mama leczy grypę?

Czy znasz nazwy innych chorób? Jak rozpoznać te choroby?

3. „Szpital dla misiów” – zabawa dydaktyczno-naśladowcza

Dziecko wspólnie z rodzicem organizuje „przychodnię” lub „szpital” dla zabawek. Rodzic odgrywa rolę lekarza, a dziecko wciela się w „rodzica”, który przychodzi na wizytę ze swoim dzieckiem-przytulanką. Wspólnie odgrywają scenki znane dziecku z wizyt lekarskich (dziecko opowiada, co dolega chorej zabawce, a rodzic udziela porady lekarskiej, przepisuje lekarstwa itp.). Rodzic zwraca uwagę na potrzebę stosowania zwrotów grzecznościowych.

4. „Chusteczka do nosa” – przypomnienie zasad poprawnego dmuchania nosa .Dziecko nabiera powietrze ustami, a wydmuchuje je nosem (raz jedną, raz drugą dziurką).

5. Układanie cyferek” –

Moi drodzy! Sprawdźcie, czy nie macie w domu plastikowych nakrętek?.

Zabawy z nakrętkami uczą cyferek, liczenia, ..W atrakcyjny i kolorowy sposób bawią i uczą. Mamo! Tato!…to naprawdę niewiele trzeba…

Na kartce A4 Rodzicu napisz dziecku CYFERKĘ np.1. Dziecko ma za zadanie ułożyć nakrętki na narysowanej krawędzi cyfry 1. Dziecko po ułożeniu głośno mówi- jaka to cyfra.

Chętnie zobaczę waszą prace 🙂 pozdrawiam Pani Gabrysia 🙂

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl