W ŚWIECIE ROBOTÓW 23.04.2020 r zajęcia poranne

Dzień dobry kochane przedszkolaki!

Słoneczko dzisiaj pięknie świeci więc na pewno humory Wam dopisują. Bardzo się cieszę i zapraszam Was do wspólnej zabawy:)

Co to jest robot? – zabawa dydaktyczna, burza mózgów. Przyjrzyjcie się przedstawionym zdjęciom. Jak myślicie co to jest?

Brawo to są ROBOTY! Spróbujcie odpowiedzieć na pytania- Co to jest robot? Czy spotykamy go w sklepie, na ulicy, czy widzimy tylko w telewizji i internecie? Myślę że Wasze odpowiedzi były bardzo różne.

Teraz posłuchajcie opowiadania „W mieście robotów”

W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.

Proszę odpowiedzcie na pyta: Jak poruszają się roboty?, Czego potrzebowały, aby ruszać się sprawniej? Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?, Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?, Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo? Mam nadzieję, że odpowiedzi na te pytania nie sprawiły Wam trudności:)

No to pora na następną zabawę „Być jak robot”.  Przy akompaniamencie piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=jQlGjCmbpoU poruszajcie się kanciastymi ruchami, naśladują poruszanie się robotów. Na pauzę w muzyce kłaniajcie się rodzicom, zginając ciało w pół – w takiej pozycji pozostając w bezruchu, aż do ponownego usłyszenia muzyki.

A czy Wy macie w domu roboty? Jeśli nie macie to możecie go wykonać z pomocą rodziców. Do jego budowy możecie wykorzystać : pudełka po herbacie, po butach, zakrętki od butelek, słoików, butelki plastikowe, talerzyki papierowe, rolki po papierze, kubeczki, foremki po jajkach itp. Kiedy już Wasz robot będzie gotowy wymyślcie dla niego imię. Czekam na zdjęcia Waszych prac!

A na koniec dzisiejszego dnia zachęcam do wykonania zadań z książki – KP 4 s. 5 ćw. 1 i 2

Ściskam Was mocno!

A.Ilnicka

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl