WITAMINKI…WITAMINKI…22.06.2020 r

Witam Was Drogie Dzieci!

W tym tygodniu naszym tematem będą „Wyjątkowe smaki lata”. Będziemy rozmawiać o zdrowym odżywianiu.

 W zdrowym ciele, zdrowy duch”- rozmowa z dzieckiem na temat przysłowia. Drodzy rodzice porozmawiajcie z dzieckiem, o tym co należy robić by być zdrowym. Czego powinniśmy unikać, a co jest wskazane w dbaniu o zdrowie. Jestem przekonana, że dzieci mile Was zaskoczą…

 Witaminowe abecadło” słuchanie wiersza.

Po wytężeniu główek, przyszła pora na wysłuchanie wiersza S. Kraszewskiego. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie w jakich produktach znajdują się witaminki.

Oczy, gardło, włosy, kości
zdrowsze są, gdy A w nich gości.
A w marchewce, pomidorze,
w maśle, mleku też być może.
B – bądź bystry, zwinny, żwawy
do nauki i zabawy!
W drożdżach, ziarnach i orzeszkach,
w serach, jajkach B też mieszka.
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Bo najlepsze witaminy
to owoce i jarzyny.
C – to coś na przeziębienie
i na lepsze ran gojenie.
C: porzeczka i cytryna,
świeży owoc i jarzyna!
Zęby, kości lepiej rosną,
kiedy D dostaną wiosną.
Zjesz ją z rybą, jajkiem, mlekiem.
Na krzywicę D jest lekiem.
Naturalne witaminy
lubią chłopcy i dziewczyny.
Mleko, mięso, jajka, sery,
w słońcu marsze i spacery.

„Witaminowe kręgi” zabawa dydaktyczna. Po wysłuchaniu wiersza zadaniem dziecka jest posegregowanie produktów zgodnie z zawierającymi witaminami. Do tej zabawy potrzebne będą: kawałki wstążki lub sznurka, litery A,B,C,D – dziecko może narysować produkty lub wyciąć z gazety. Z wstążki robimy cztery koła, do każde wkładamy jedną literę. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie określonych produktów zgodnie z zawierającymi witaminami. W celu ułatwienia rodzic może jeszcze raz przeczytać powyższy wiersz.

Moja ulubiona potrawa”  zabawa ruchowa. Dziecko podczas muzyki maszeruje po pokoju, na przerwę w muzyce musi podać rodzicowi jego ulubionej potrawy. Można dodać porę dnia, np.

na śniadanie lubię jeść…..

na drugie śniadanie lubię jeść….

na obiad lubię jeść…..

na podwieczorek…..

na kolację…….

Co zbieramy latem, a co jesienią”- rozmowa rodzica z dzieckiem dotycząca zbiorów warzyw i owoców, które są latem, a które można zbierać dopiero jesienią.

Latem zbieramy: czereśnie, jagody, truskawki.

 Pomidory, ogórki, rzodkiewki, brokuły, marchewki, pietruszki można zbierać latem i jesienią.

Natomiast buraki, dynie, ziemniaki zbieramy dopiero jesienią. Zadaniem dziecka jest nazwanie warzyw i owoców, które są na ilustracji oraz pokolorowanie tylko tych, które zbieramy latem.

Zdrowe i niezdrowe produkty”- zabawa dydaktyczna. Pamiętacie piramidę zdrowia?

Rodzic prosi dziecko o wyjaśnienie znaczenia terminu „piramida żywieniowa”. Dziecko odpowiada zgodnie z własną wiedzą, po czym rodzic prezentuje przykładową piramidę, tłumacząc jej konstrukcję. Wyjaśnia również, skąd się wzięła nazwa „piramida żywieniowa”, pokazując na ilustracjach piramidy w Egipcie, omawia ich kształt. Zwraca uwagę na ilość miejsca, jakie zajmują w piramidzie poszczególne produkty, podkreśla rolę warzyw i owoców w diecie, podkreśla także znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia.

Zapraszam do uzupełnienia kart pracy

Pozdrawiam

A.Ilnicka

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl