KUPUJEMY WARZYWA I OWOCE 24.06.2020 r

Witam Was Drogie Dzieci !

Dzisiaj wybieramy się na zakupy, oczywiście wirtualnie. Będziemy doskonalić swoje umiejętności przeliczania, w tym posługiwania się monetami.

Nasze zdrowie” wysłuchanie wiersza B.Lewandowskiej.

Proszę rodziców o przeczytanie dziecku poniższego wiersza:

Doktor rybka niech nam powie

Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.

Rozmowa z dzieckiem: Co należy robić, aby być zdrowym jak ryba? Wyjaśnienie przysłowia.

Jak żyć zdrowo-prawda czy fałsz– zabawa dydaktyczna. Rodzic czyta hasła, jeśli dziecko z tym się zgadza- klaszcze w ręce, jeśli nie zgadza-tupie nogami

należy jeść dużo owoców i warzyw

myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem

spożywamy posiłki brudnymi rękami

brak witamin sprzyja zdrowiu

posiłki należy jeść powoli i dokładnie rozgryzać spożywane potrawy

słodycze należy jeść w małych ilościach

nie należy jeść dużo przed snem

myjemy zęby raz w roku

wystarczy jeden posiłek dziennie

owoce i warzywa to bogate źródło witamin

należy codziennie pić mleko i jeść nabiał

słodycze dbają o ładny i zdrowy wygląd naszych zębów

coca-cola niszczy zęby mleczne dzieci

„Mniej – więcej” – zabawa dydaktyczna, liczenie i porównywanie liczebności zbiorów. Do tej zabawy będą potrzebne Wam dwie kostki do gry, dwie wstążki lub sznurki oraz liczmany: jeśli macie w domu owoce i warzywa to możecie je wykorzystać, jeśli nie to mogą to być guziki lub wasze kredki. Zadaniem dziecka jest rozłożenie na dywanie dwóch pętli ze sznurka. W jednej pętli dziecko ukła­da dziesięć liczmanów, a druga pozostaje pusta. Następnie dziecko rzuca kostkami i układa w pustej pętli tyle liczmanów, ile wskazuje liczba na obu kostkach. Następnie dziecko określa w której pętli jest mniej, a w której więcej liczmanów oraz obliczają, ile trzeba dołożyć do drugiej pętli, aby w obu było ich tyle samo..W kolejnej rundzie dziecko ponownie rzuca kostkami.

„Matematyka z ogródka” – rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem liczmanów. Do tej zabawy potrzebne będzie 10 liczmanów, można wykorzystać te same z powyższego ćwiczenia .Rodzic przedsta­wia zadania z treścią, a dziecko dokonuje obliczeń. Dziecko może zapisywać działania na kartce papieru.

W ogródku rosło 10 dyń. Ogrodnik zerwał 5. Ile dyń zostało?

Na talerzu leżało 7 truskawek. Ala zjadła 4. Ile truskawek zostało na talerzu?

Na straganie stało 9 pojemników z malinami. Właściciel sprzedał 6 pojemników. Ile pojemników zostało jeszcze do sprzedania?

Na grządce w ogrodzie rosło 8 cebul. Mama potrzebowała do obiadu 3 cebule. Ile cebul zostało na grządce?

Na krzaku rosło 10 truskawek. Krzyś zerwał 4 dojrzałe owoce. Ile truskawek zostało na krzaku?

Poszukaj danego koloru”-zabawa ruchowa. Dziecko porusza się do znanej już piosenki o „Witaminkach „

Na przerwę w muzyce rodzic podaje nazwę owocu lub warzywa, zadaniem dziecka jest poszukanie w tym kolorze przedmiotu w pokoju np. marchewka- dziecko szuka przedmiotu w pomarańczowym kolorze.

Nasz mały stragan”zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności dodawania, określanie wartości zakupów. Dziecko wspólnie z rodzice podaje ceny poszczególnych produktów: koszyk malin 6 zł, pomidor 1 zł, ogórek 1 zł, 1 burak 2 zł. Następnie rodzic opowiada zawartość koszyków: Pani Jadzia kupiła koszyczek malin, 1 pomidor, 1 ogórek i 1 buraka. Ile Pani Jadzia zapłaciła za zakupy? Dziecko wykonuje obliczenie, dla ułatwienia może zapisać sobie działania na kratce papieru, następnie wynik swoich obliczeń wpisać w pustej kratce np. 6zł+1zł+1zł+2zł= 10zł. Gdy dziecko wykona wszystkie obliczenia wskazuje, które zakupy w koszyku są najtańsze, a które najdroższe. Wstawia odpowiednie znaki: x lub o. Na koniec dziecko musi włożyć do koszyka takie warzywa lub owoce, za które zapłaci 10zł. Dla ułatwienia dziecko może nad każdym produktem wpisać sobie właściwą cenę.

Drogie dzieci życzę Wam owocnych obliczeń i miłego dnia.

Pozdrawiam serdecznie;)

A.Ilnicka

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl