MIŁOŚĆ JEST NAJWAŻNIEJSZA 27.05.2020 r

Witajcie dzieci !

                             Dzisiaj porozmawiamy sobie o miłości.

Posłuchajcie teraz opowiadania:

W rodzinie Kasi urodził się braciszek. Chłopczyk bardzo często płacze i rodzice ciągle muszą poświęcać mu dużo czasu. Kiedy Kasia zwraca się do rodziców z prośbą o zabawę, poczytanie książki lub pomoc przy zadaniu domowym, ci odpowiadają, że musi się zająć sobą sama, że nie mają czasu, że są zmęczeni, że później. Kasia była zła na rodziców, myślała, że już jej nie kochają, że tylko braciszek jest dla nich najważniejszy.

Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania:

  • Co wydarzyło się w rodzinie Kasi?
  • Dlaczego dziewczynka była zła na rodziców?
  • Dlaczego rodzice nie mogli poświęcać Kasi dużo czasu?
  • Czy myślicie, że rodzice przestali kochać swoją córkę?
  • Czy rodzice mają dużo obowiązków?
  • Jak powinna zachowywać się Kasia, by pomóc rodzicom?.

 

Zabawimy się teraz w skojarzenia. Popatrzcie na obrazki przedstawiające symbole kojarzone z miłością i odpowiedzcie z czym kojarzą Wam się te symbole? (np. serce, przytulanie, pocałunek, uśmiech, dobre słowo, dom rodzinny, mama, tata, rodzeństwo)

W jaki sposób można wyrażać uczucia miłości swoim bliskim w domu? (np. gestem, czynem, słowem)

Karta pracy cz. 4 str. 26

A czy znacie słowa dzięki którym wyraża się miłość?

  • po polski – Kocham Cię
  • po po angielsku – I love you
  • po włosku – Ti Amo
  • po francusku – Je t aime
  • po czesku – Miluji te
  • po po niemiecku – Ich Liebe dich

 

A czy wiecie jak się czuje człowiek kochany? (jest wesoły, uśmiecha się często, chce mu się pracować, uczyć, bawić)

A teraz proszę rodziców aby dali Wam karki A4 podzielone na cztery równe części . W pierwszej części narysujcie portret swojej mamy, w drugiej – kwiat, który kojarzy Ci się z mamą; w trzeciej – owoc, który mama lubi najbardziej; w czwartej – wyraź, jak kochasz swoją mamę. Bardzo jestem ciekawa co narysowałyście. Proszę pochwalcie się swoimi pracami?

A teraz każdy z Was przytula się mocno do swojej mamy i słucha piosenki:

A na koniec zapraszam Was  na rodzinny spacer do parku. Do tej zabawy będzie dziecku potrzebna biała kartka.   Dziecko maszeruje po pokoju z kartką w rękach. Reaguje na poniższe polecenia rodzica:

      • wieje wiatr – dziecko zatrzymuje się, układa kartę papieru na dłoniach na wysokości brody i dmucha na nią; Dziecko maszeruje dalej;
      • pada deszcz – dziecko zatrzymuje się, siada na dywanie a przed sobą układa kartę i opuszkami palców delikatnie po niej stuka; Następnie przechodzi do marszu
      • Uwaga! Kałuża – dziecko zatrzymuje się, układa kartkę papieru przed sobą i przeskakuje przez kałużę; Powraca do marszu
      • burza – dziecko zatrzymuje się, kartę papieru zgniata w kulę i może poćwiczyć rzuty do kosza.

Karta pracy cz. 4 str. 28

Starszaki zapraszam do wykonania następujących kart pracy:

Życzę Wam miłego dnia. Spotkamy się jutro

A.Ilnicka

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl