11.05.2020r. – zajęcia poranne. „Majowa wędrówka”

Witam Was Starszaki Przedszkolaki po weekendzie.

Wiosna kojarzy się wszystkim z budzącą się do życia przyrodą. Wiosna jest piękną i kolorową porą roku. W tym tygodniu będziemy poznawać różne zwierzęta i rośliny, które możemy spotkać na łące.

1. Na początek zabawa logopedyczna usprawniająca Wasze buzie do prawidłowego mówienia i opowiadania:

  •     nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
  •          dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
  •          muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
  •          biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
  •          ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
  •          ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.

Posłuchajcie krótkiego wiersza :

I. Salach „Łąka”:

Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

Porozmawiajcie  na temat wysłuchanego wiersza:

– O kim jest wiersz?

–Wymień  nazwy mieszkańców łąki?.

– Gdzie mieszkają zwierzęta?

„Z wizytą w ulu”- oglądanie bajki edukacyjnej. A teraz zapraszam Was na wirtualną wycieczkę do krainy pszczół :

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

Bajka opowiada o przygodach dzielnej Pszczółki Kai. Po obejrzeniu filmu proszę rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na jego temat:

  •          Czy pamiętasz ile pszczół liczy rodzina Kai?
  •          Ile żyje pszczoła?
  •          Jakie ma obowiązki?
  •          Kiedy może samodzielnie opuścić ul?
  •          Z czego pszczoły produkują miód?
  •          Ile łyżeczek miodu produkują w ciągu życia?
  •          Czy pszczoły same zjadają swój miód?
  •          Jakie zadanie mają trutnie?
  •          Jaka pszczoła dożywa 5 lat?
  •          Czym zajmuje się królowa?

Poniżej znajduję się pszczoła oraz poszczególne elementy budowy jej ciała. Wytnij poszczególne elementy- napisy i dopasuj je do ilustracji pszczoły

Czas na zabawę ruchową:

Spacer po łące- zabawa ruchowa.

Wiosennawróżka ze swoją czarodziejską pałeczką (różdżką) zaprasza dziecko na wiosenną łąkę. Przy dowolnej muzyce dziecko maszeruje i wykonuje ruchy naprzemienne – prawa ręka dotyka lewego kolana, a lewa ręka prawego kolana. Na przerwę w muzyce, dziecko się zatrzymuje. Jesteśmy na łące. Co wyczarowała wróżka? Rodzic wymienia kolejno rośliny i zwierzęta – dziecko rysujeje oburącz w powietrzu – motyle, kwiaty, biedronki z kropkami, trawa, słoneczko.

Na łące wieje mały wiaterek- ćwiczenia oddechowe.

Do tej zabawy będzie potrzebny pasek papieru. Dziecko dmucha lekko na trzymany przed ustami pasek papieru. Teraz wiatr jest mocniejszy – dziecko dmucha mocniej. (Wdech nosem – wydech ustami, długi, powolny). Wiatr się uspokoił. Możemy też wąchać kwiaty (wdech nosem i wydech nosem).

To już wszystko na dziś.

Do zobaczenia jutro.

Pozdrawiam Was Moi Mili.

P. Sylwia

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl