15.05.2020r.- zajęcia poranne.

” Wędrówki skrzata Borówki

Witam Was Kochane Przedszkolaki w piątkowy dzień.

Dziś, jak co tydzień w piątek zapraszam  Was na  zabawy muzyczno-ruchowe.

Gotowi? No to zaczynamy:😊

  1.       „Wędrówki skrzata Borówki- łąka”- podsumowanie tematyki tygodniowej. W celu utrwalenie wiadomości chciałabym, aby rodzice włączyli Wam bajkę o skrzacie, który podróżuje w różne strony. Tym razem wybrał się na wycieczkę na łąkę. Link znajduje tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Po obejrzeniu bajki porozmawiajcie na temat obejrzanych treści np.:

 -Kto i gdzie zaprosił Skrzata Borówkę?

-Jakie zwierzęta spotkał skrzat na łące?

-Jakie rośliny tam widział?

– Czy spotkał tam jakieś owady?

  •       „Kto jak skacze” –zabawa przy piosence. Drogie dzieci czy macie dużo energii, domyślam się, że tak…dlatego przygotowałam dla Was piosenkę, do której się poruszacie. Link poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&feature=youtu.be  „Hop! Hop! Skacze tak! Hop! Hop! Właśnie tak! Hop! Hop! Skacze właśnie tak.”  Najpierw wysłuchajcie piosenkę, zapamiętajcie: „Kto i w jakiej kolejności występował w piosence”. A teraz zapraszam Was do naśladowania i wspólnego śpiewania. Na początek skaczemy jak: żabki, potem nosorożec, mała kaczka i oczywiście na końcu nie może zabraknąć moich Kochanych Przedszkolaków.
  •       Czy macie jeszcze siłę? W piątkowy dzień dużo się ruszamy, zatem zapraszam na kolejną porcję ćwiczeń ruchowych:
  •          Zaczynamy od rozgrzewki- dziecko maszeruje po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po chwili, w dalszym ciągu maszerując, zaczyna wykonywać krążenia ramion w przód i w tył;
  •          Zbieramy kwiatki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie oddechowe. Dziecko chodzi po „łące”(pokoju), co kilka kroków kuca, naśladując zrywanie kwiatków. Kiedy zrobi duży bukiet, wącha kwiatki.
  •          „Pszczoły” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe. W pokoju kładziemy obręcz, lub sznurek ułożony w kształcie koła. Na hasło: Pszczoły fruwają po łące – dziecko biega po pokoju, naśladując bzyczenie pszczół. Na hasło: Pszczoły zbierają nektar – kuca. Na hasło: Pszczoły wracają do swoich uli – dziecko biegnie do obręczy. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.
  •           „Pracowita dżdżownica” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Na hasło: Dżdżownice spulchniają ziemię – dziecko z wyznaczonego miejsca wczołguje się do obręczy, wstaje, a następnie, robiąc duży krok, wychodzi z obręczy i ponownie się kładzie w wyznaczonym miejscu, pokonując w ten sposób całą trasę.
  •          „Przemiana gąsienicy” – ćwiczenie stóp. Dziecko, stojąc, na przemian podkurcza palce raz prawej, raz lewej stopy i porusza się w sposób zbliżony do gąsienicy. Kiedy dojdzie do wyznaczonego przez rodzica miejsca, gąsienica przeobraża się w motylka i, stojąc, macha rękoma niczym skrzydłami.
  •          „Bocian i żabki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Rodzic „bocian”, będzie chodził po „łące” i polował na „żabki” . Dziecko „żabka” kuca i skacze po „łące”. Na hasło: Idzie bocian – „żabka” siada w klęku podpartym z rękoma wyciągniętymi przed siebie i zamiera w bezruchu, aby nie dostrzegł jej „bocian”. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy
  •          „Odpoczynek na łące”- relaksacja. Na koniec dziecko kładzie się na plecach, rozluźnia całe ciało i głęboko oddycha przy odgłosach łąki: https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

To już wszystko na dziś😊😊

Życzę Wam Miłego ciepłego ,zdrowego weekendu!!!

Pozdrawiam Was Moi Mili

Do zobaczenia w poniedziałek po południu.

P. Sylwia.

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl