Do Rodziców dzieci z grupy IV

W obliczu zaistniałej w naszym kraju sytuacji, nauczanie na wszystkich poziomach edukacji prowadzone jest zdalnie. Najtrudniej jest chyba uczyć drogą internetową dzieci najmłodsze. Duża potrzeba ruchu, pasja z jaką dzieci traktują kontakty z rówieśnikami, potrzeba zabawy, współpracy w grupie kolegów i koleżanek, to coś czego nie zastąpimy obrazem telewizora lub komputera oraz instrukcją do działań i aktywności.

Cóż, mimo wszystko spróbujmy wspólnie wykorzystać jak najlepiej, najciekawiej i najowocniej ten dany nam, szczególny czas.

Początek tegorocznej wiosny spędzimy w domach, bo do tego zobowiązuje nas dbałość o dobro wspólne i własne zdrowie. Będziemy musieli zaktywizować dar wyobraźni, fantazji, kreatywności, cierpliwości. Myśleć pozytywnie, odnajdować jak najwięcej dobrych stron zaistniałej sytuacji. Na nic zdenerwowanie, złość, smutek i żal – nie denerwujmy się kochani Rodzice tym, na co nie mamy wpływu. Jest – jak jest i musimy się z tym zmierzyć, nie tracąc optymizmu, radości i nadziei na to, że wkrótce w pełnym zdrowiu spotkamy się i urządzimy Wielki Festyn Radości.

Dla nas nauczycieli, tak jak i dla Państwa nie jest to łatwy czas. Postaramy się jednak wesprzeć Państwa w codziennej pracy z dziećmi, umożliwić im realizację założeń podstawy programowej, urozmaicić i umilić czas spędzany w domu.

Proponujemy Państwu codziennie dwa pakiety edukacyjne. Sugerujemy, by każdego dnia, o tej samej porze np. godz.10 wszystkie dzieci usiadły przed komputerami i z Państwa pomocą zapoznały się z przygotowanymi przez nas propozycjami. Drugie takie spotkanie mogłoby odbywać się w godzinach popołudniowych. Stałość czasu zajęć i aktywności zabezpieczy dzieciom potrzebę bezpieczeństwa, porządku i przynależności, wdroży do systematyczności i mentalnie zintegruje z grupą przyjaciół przedszkolaków siedzących  w tym samym czasie przed komputerami realizujących te same zadania.

Zachęcamy, dzieci do pisania krótkich liścików do nas nauczycieli (poniżej nasze prywatne adresy e-mailowe), żaden list nie zostanie bez odpowiedzi – to też lekcja dla dzieci – znaleźć informacje, którymi chcą się podzielić, a potem oczekiwać na odpowiedź. Nie zastąpi to codziennych rozmów z dziećmi  i wymiany serdeczności, ale pozwoli podtrzymać nasze bardzo dobre relacje z przedszkolakami. W listach dzieci mogą przekazywać informacje jak spędzają czas…?, co je raduje….? a co smuci…? Prosimy o zdjęcia pokazujące codzienne czynności domowe, fotografie prac plastycznych i wszystkich wytworów konstrukcyjnych – np. budowle z kloców lego oraz zabaw tematycznych organizowanych przez dzieci.

Prosimy, róbcie Państwo dużo zdjęć, przesyłajcie je, bo gdy już przyjdzie „normalność” zrobimy z nich WIELKĄ KSIĘGĘ Z CZASÓW…..

Życzmy sobie wzajemnie dużo zdrowia, wytrwałości, optymizmu, pogody ducha i dużo dobrej energii, która pozwoli przetrwać nam ten trudny czas.

 

Z pozdrowieniami, nauczycielki z grupy IV

Sylwia Orzoł,

Małgorzata Piechowiak,

Justyna Kaczmarska

 

Sylwia Orzoł – s.orzol@wp.pl

Małgorzata Piechowiak – redgolf@redgolf.pl

Justyna Kaczmarska – justysia942@op.pl

 

„ Wesołość jest najlepszą higieną ciał i umysłu „

George Sand

W internecie można znaleźć wiele porad jak można radzić sobie w sytuacjach stresowych. Niestety wiele z nich w czasie epidemii nie ma zastosowania np. spotkanie z przyjaciółmi, czy wyjście z dziećmi na lody.

Warto wiec pamiętać, że tym co utrzymuje nas w dobrej kondycji psychofizycznej  jest pozytywne myślenie. Dotyczy to zarówno starszych jak i młodszych. Co ważne, dzieci obserwują dorosłych  i często odzwierciedlają ich uczucia. Negatywne myśli rodzą  złe samopoczucie i trudne emocje, które się nasilają. Pozytywne myśli rodzą dobre samopoczucie i przyjemne uczucia, których jest coraz więcej.

Co daje nam pozytywne myślenie ? Lista jest długa, ale najważniejsze z nich to:

  • zmniejsza przeżywanie lęku
  • dodaje chęci do pracy
  • zmniejsza ryzyko depresji
  • wywołuje pozytywność u innych
  • wzmacnia układ odpornościowy organizmu
  • pomagasz innym
  • ułatwia rozwiązywanie konfliktów

Myślmy więc pozytywnie i dawajmy temu wyraz !

Może warto z dziećmi stworzyć listę dobrych stron tej trudnej sytuacji i powiesić
w kuchni na lodówce ? (np. spędzamy czas razem, dłużej śpimy, nasz kot się cieszy, że nie jest sam …..itp. ).  A pamiętacie książkę i film  o pozytywnej dziewczynce, którą nie zrażały trudności o Pollyannie autorstwa Eleanor H. Porter. To właśnie lektura na dzisiaj.

 

 

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl