Dzień dwudziesty drugi 24.04.2020r. – zajęcia poranne

Dzień dwudziesty  drugi  24.04.2020r. – zajęcia poranne

Witam Was wszystkie Zuchy – stali odbiorcy zdalnej edukacji 🙂

Nie wszyscy jeszcze dali nam znać o sobie. Zastanawiamy się z panią Sylwią, czy jesteście zdrowi ?, jak wykorzystujecie wolny czas ?

Dołączcie do nas – bądźmy grupą !

Czekamy w dalszym ciągu na zdjęcia w maseczkach. Galerię zdjęć w każdej chwili możemy powiększyć.

Dzisiaj piątek, zapowiada się piękny, słoneczny dzień. Korzystajcie ze słońca i świeżego powietrza. Zapełniły się parki, lasy i inne tereny rekreacyjne (słowo do wytłumaczenia), wszyscy jesteśmy spragnieni swobody. Ubierzcie maseczki i idźcie na spacer. A po spacerze zapraszam do zajęć. Piątkowe zajęcia mają już bardziej charakter zabawy niż nauki, a zatem do zabawy.

Na początek połączymy zabawę ze sprawdzeniem Waszej wiedzy na temat ochrony środowiska, a dokładnie prądu  🙂  Z pewnością świetnie poradzicie sobie z tym zadaniem.  Wybierzcie to, co Was zainteresuje. Podobało Wam się kolorowanie on-line ? Tam też jest takie zadanie 😉

https://planetaenergii.pl

A teraz  zabawne pisanie – karta pracy. Potrzebny będzie ołówek albo kredki.

typogryzmol_10 (1)

Pisanie było, weźmy się zatem za czytanie 🙂 Przeczytajcie proszę teksty ze strony 6 i 7.

zabawa-z-czytaniem-fragment (1)

I jak w każdy piątek gimnastyka. Dzisiaj trochę inna, ale bardzo pożyteczna.

Poniżej dwa filmy z instrukcją i krótka informacja dla Rodziców.

Dr Paul Dennison (amerykański pedagog) opracował metodę mającą na celu zintegrowanie pracy mózgu. Jak wiemy mózg jest narządem symetrycznym, a każda półkula ma inne zadania. Prawa półkula mózgu jest odpowiedzialna za uczucia, uczenie się, percepcję przestrzeni, pamięć długotrwałą. Lewa półkula mózgowa (u osób praworęcznych) odpowiada za myśli, analizę, widzenie szczegółów, kontrolę nad słowem.

Dzięki harmonijnej współpracy obu półkul dzieci z łatwością przyswajają sobie nowa wiedzę i umiejętności. Jeśli natomiast występuje brak równowagi między pracą obu półkul powstają wówczas różnego rodzaju zakłócenia. Uczeń może mieć wtedy problemy w nauce czytania i pisania, a nawet z wyrażaniem własnych emocji. Powstałe zaburzenia można zlikwidować poprzez ruch. Dennison proponuje ćwiczenia, które prowadza do integracji obu półkul mózgu , czego efektem może być np. płynne czytanie lub poprawa koncentracji. Działania kinezjologii edukacyjnej powodują dość szybkie i długotrwałe zmiany, poprzez rzeczywiste budowanie powiązań nerwowych w obrębie mózgu i ciała, dzięki czemu uczenie przebiega szybciej, efektywniej, a co istotne bezstresowo.

https://www.youtube.com/watch?v=h_ytkXXm-YE

https://www.youtube.com/watch?v=na3_O-AjRDQ

To tyle na dzisiaj.  Życzę Wam cudownego weekendu.

Trzymajcie się zdrowo 🙂

p.Małgosia

  • Przedszkole Nr 23,
    ul.Wolności 26
    80-538 Gdańsk

  • NIP 583-21-27-009
    tel./fax 583464949
    sekretariat@p23.edu.gdansk.pl