• Kształtowanie umiejętności dostrzegania i odtwarzania rytmu, powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich
• Rozwijanie świadomości rytmicznej organizacji czasu
• Poszerzenie zasobu słownictwa i pojęć związanych z mierzeniem, określaniem czasu, wymienianie pór roku, dni tygodnia i miesięcy
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku
• Doskonalenie umiejętności stosowania technik twórczego myślenia i rozwijanie wyobraźni podczas działania i zabaw słownych
• Uświadomienie konieczności racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil
• Kształtowanie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów w różnych sytuacjach zadaniowych, wprowadzenie znaków >, < , =.
• Wprowadzenie liter y; B,b; Cc
• Przygotowania do balu karnawałowego, robienie masek karnawałowych, wybieranie strojów, dekorowanie sali
• Wdrażanie do szukania i korzystania z różnorodnych źródeł wiedzy
• Doskonalenie umiejętności dokonywania oceny postępowania innych i odróżniania spraw ważnych od błahych
• Wzmacnianie więzi emocjonalnych z najbliższymi członkami rodziny, przygotowanie uroczystości z okazji dnia Babci i Dziadka
• Zachęcanie dzieci do podtrzymywania rodzinnych zwyczajów i tradycji
• Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec osób starszych
• Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – budowania dialogu, wywiadu, rozmowy
• Przygotowanie prezentów i uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka.