Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na msc LUTY
• rozwijanie motoryki małej
• kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
• nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dźwięków
• poznanie różnych form tańca
• poznanie różnych rodzajów muzyki
• poznanie obrazu graficznego liczby 10
• doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
• poznanie obrazu graficznego głoski „r” – litery „R”, „r”
• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów
• odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie zagadek
• odczytywanie treści obrazów, wyodrębnianie i nazywanie ich elementów, wyjaśnianie ich znaczenia i przesłania
• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabaw
• klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów
• wyjaśnianie, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód
• rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce
• budzenie zainteresowania czytelnictwem
• przeliczanie elementów zbiorów (z prawej do lewej i z lewej do prawej)
• ustalanie liczebności zbiorów
• wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia
• rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, próby radzenia sobie z ich przeżywaniem
• kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami, w tym przekształcania emocji negatywnych w pozytywne
• odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych